пятница, 7 февраля 2020 г.

Блог сучасного педагога


Методична розробка: «Блог як засіб формування іміджу сучасного педагога у інформаційному просторі»

Дарчик Олена Анатоліївна,

Викладач спец.дисциплін
ДПТНЗ «Ковельське ПТУ»

Головне завдання сучасної професійної школи – це розкриття здібностей кожного учня, виховання особистості, готової до життя у високотехнологічному, конкурентному світі.

Інтернет стає все більш масовим засобом доступу до численних джерел інформації. Змінюються педагогічні цінності, на перший план виходить дослідницька діяльність. Я вважаю, що вчитель, перш за все, повинен почати перетворення з себе.

Зміст

1. Інноваційні технології в освіті, або як працювати з задоволенням
2. Блог, як інструмент високого рівня професійної компетентності педагога
3. Цілі та завдання створення блогу
4. Основні функції, що виконуються блогом
5. Що дає блог учневі?
6. Блог, чи сайт: вибирає вчитель
7. Ресурси мережі: Google, соціальні мережі
8. Безкоштовна платформа для персонального блогу
9. Висновок


Інноваційні технології в освіті, або як працювати з задоволенням

Професія педагога – одна з найважливіших в сучасному світі. Від того, як вчитель ставиться до своєї професії, наскільки професійно, творчо, талановито, віддано ставиться до процесу освіти, залежить майбутнє людської цивілізації. 
У сучасному світі, коли інформаційно-комунікаційні технології розвиваються стрімким темпом, вчителю необхідно бути компетентним в області ІКТ, активно впроваджувати їх в освітній процес.

Термін «інформаційно-комунікаційні технології» є загальновизнаним на державному рівні, про що говорить його використання в нормативних документах Міністерства освіти і науки України. Згідно з приблизною основною освітньою програмою освітнього закладу, " ІКТ- це сучасні засоби обробки і передачі інформації, включаючи відповідне обладнання, програмне забезпечення, моделі, методи і регламенти їх застосування.

Уроки із застосуванням мультимедіа та інтернет-ресурсів підвищують інтерес до досліджуваного матеріалу, з'являється можливість ширше реалізувати свої творчі можливості. Крім того, використовуючи можливості мережі Інтернет, вчитель може надавати допомогу в навчанні не тільки в стінах школи, а й за її межами.

Блог, як інструмент високого рівня професійної компетентності педагога

Таким інструментом передачі знань може стати персональний блог вчителя. Крім того досвід розвитку мережі Інтернет показує, що сайт може бути ще й інструментом педагогічної взаємодії, як колективів вчителів шкіл (сайти шкіл), так і окремих вчителів та учнів.

Мережева взаємодія тримає в собі величезний потенціал, але разом з тим поки недостатньо вивчений. Цінністю такої взаємодії визнається вільна, освічена особистість, здатна бути індивідуальною, але разом з тим готова до співпраці. Ведення педагогічного блогу або сайту дозволяє створити всередині всіх учасників освітнього процесу єдиний інформаційно-освітній простір.

Блог (з англ. "web log" — інтернет сторінка), веб-сайт, основний зміст якого складають короткі записи, розташовані в зворотній хронологічній послідовності. Блог, дозволяє розміщувати документи, зображення, мультимедіа.

Цілі та завдання створення блогу

Створення єдиного шкільного та міжшкільного інформаційно-комунікативного середовища, презентація та популяризація шкільного життя та шкільних досягнень, залучення до школи нових учнів та вчителів, які використовують у своїй педагогічній діяльності сучасні інформаційні технології, створення інструменту публічного інтерактивного обговорення шкільних питань та проблем, підвищення якості освіти за рахунок впровадження навчання з використанням дистанційних освітніх технологій.

Основні функції, що виконуються блогом

1). Освітня. Надання можливостей дистанційного навчання, використання в навчальному процесі електронних посібників, матеріалів, проведення інтелектуальних конкурсів, олімпіад та ін.
2). Комунікативна. Засіб спілкування між усіма зацікавленими учасниками освітнього процесу, можливість обміну інформацією.
3). Інформаційна.   "Стрічка" новин, анонс подій, надання повної інформації про освітній заклад (клас), можливість оперативного отримання відповідей на питання, що цікавлять.

Можливості блогів не такі широкі, як у сайтів, хоча останнім часом стираються явні відмінності між блогами і сайтами. Основна функція блогу -комунікативна. Блог- це веб-сайт, основним змістом якого є регулярно додані в зворотному хронологічному порядку записи, зображення, мультимедіа. Характерною особливістю блогу є наявність сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором в коментарях до посту (запису) блогу.

Створюючи блоги, вчителі не завжди уявляють, які додаткові можливості відкриваються як для них самих, так і для інших учасників і читачів їх блогу:
  • нові навички в роботі з персональним комп'ютером: публікації фотографій, слайд-шоу, присвячені шкільним заходам, святам, екскурсійним поїздкам; фільми та кліпи, гаджети, віджети;
  • обмін досвідом з колегами з інших регіонів, посилання на корисні ресурси мережі, коментарі до матеріалів;
  • зворотній зв'язок з батьками та учнями: рекомендації з вивчення навчальних тем, корисні поради батькам, оголошення.
  • розміщення матеріалів і посилань на веб-ресурси для поширення досвіду;
  • онлайн-дискусії;
  • відкритий план уроку і післяурочні рефлексії, що допомагають вирішити труднощі і проблеми учнів;
  • засоби мультимедіа, які поповнять скарбничку технічних засобів, продемонструють наочність до нової теми.

Таким чином, можна створити повноцінний багатофункціональний веб-сайт.

Технологія створення блогу дозволяє розмістити на власних веб-сторінках колекції авторських навчальних матеріалів (аудіо - та відеоматеріали, посилання на потрібні та цікаві сайти, текстові матеріали, завдання, практичні роботи, матеріали для підготовки до ЗНО та інше).

Налаштування блогу дає можливість організувати роботу в закритій групі користувачів, наприклад, тільки колегам або учням і їх батькам або індивідуальну роботу з учнями. Ведення педагогом власного блогу може і повинно стати способом самовираження і одним із прийомів усвідомлення власної професійної компетентності.

Що дає блог учневі?

Перш за все, відбувається розширення освітнього простору. Навчальний заклад перестає бути єдиним джерелом навчальної інформації, відбувається зміна навчального середовища. З'являються інші "простори", де учням буде надана можливість отримувати навички спілкування і співпраці, поведінки в суспільстві. 

Учень, працюючи в співавторстві, набуває навичок роботи в команді, вчиться грамотно формулювати думки і будувати пропозиції, вчиться відбирати, аналізувати і представляти інформацію, освоює мережевий етикет. Така зміна концепції навчального середовища може істотно вплинути на розвиток дітей.

Блог, чи сайт: вибирає вчитель

У чому відмінність блогу від сайту? Головне і найсуттєвіше це інтерактивність. Скільки часу на уроці педагог спілкується з дитиною? Але ж спілкування необхідно дітям. У блозі таку можливість можна організувати за допомогою зовнішніх додатків шляхом інтеграції на сторінку гаджета з чатом або відеоконференцією. Або через публікацію коментарів, які, по суті, нагадують форуми. 

Читачі блогу (тобто учні, їхні батьки, колеги) можуть залишати коментарі на кожне повідомлення, яке педагог розмістить на своїх сторінках. У педагога з'являється можливість проводити додаткові консультації в мережі, організовувати спільну мережеву роботу над проектом або дослідженням.

Ресурси мережі: Google, соціальні мережі

У сучасне середовище спілкування міцно включені такі ресурси Глобальної Мережі, як соціальні мережі, Хмари сервісів різних пошукових систем Google, Вікіпедія і - блоги. Технології Web 2.0 вже впевнено утвердилися в повсякденному житті як засоби комунікації (звичайно, тут мова насамперед про соціальні сервіси Facebook, Twitter, але в палітру потрібно включити і сервіси, які орієнтовані на тематичне спілкування, в тому числі і професійне), як зручні можливості швидкого пошуку інформації, як засоби «колективного авторства» (Wiki, Google-документи).

Сьогодні вже не викликає суперечок теза про те, що можливості технології Web 2.0 в педагогічній практиці і великі, і ефективні з точки зору досягнення тих результатів навчання, які закладаються в основу освітніх стандартів другого покоління.

Активна участь в різних формах мережевих спільнот дозволяє педагогу вийти на більш високий рівень професійної компетентності, при цьому не тільки отримати доступ до величезної кількості матеріалів, які можна використовувати в навчальних цілях, а й взяти участь у формуванні власного мережевого змісту.

Важливо, що участь в нових формах діяльності виявляється можливим для будь-якого вчителя-предметника без спеціальних знань і навичок в області інформатики. Професійне зростання здійснюється і завдяки взаємному спостереженню за мережевою діяльністю колег.

Однак, не виключаючи значимість самовдосконалення педагога, основна зміна навчального процесу на основі технологій Web 2.0 слід пов'язати з активною участю учнів у створенні власних матеріалів, з тим, що на перший план в процесі навчання виходить спільна творча діяльність.

Традиційна модель освітнього процесу, в якій відтворення і застосування знань учнем можна організувати, спираючись на усталені форми навчальної діяльності. Але в цій же моделі вже важче організувати досягнення таких освітніх цілей, як вміння аналізувати, створювати щось нове самому, оцінювати результат.

"Все це неможливо без установки на вільну комунікацію між учнями: обмін ідеями і зіткнення думок, вибір і узгодження способів і версій..." .

Безкоштовна платформа для персонального блогу

Вчительський блог на основі платформи Blogspot.com відкриває широкий спектр можливостей як для самого педагога, так і для інших учасників і читачів його блогу, перш за все - учнів. Аналіз відомих регулярно оновлюваних професійних учительських блогів, проведений авторитетними фахівцями в області використання технологій Web 2.0 в освіті, свідчать, що  вчителі використовують їх для:
  • рекомендацій для учнів з вивчення тих чи інших тем;
  • обговорення з учнями текстів досліджуваних творів;
  • перегляду навчальних відеофільмів з лекціями або екранізаціями, а то і відео-уроками, шляхом вбудовування їх в блог;
  • публікації опитувальників, онлайн - тестів, вбудованих календарів, різноманітних слайдшоу;
  • репортажів про події в класі або на їх уроці;
  • обміну корисними посиланнями на ресурси Інтернету;
  • обміну знаннями в області ІКТ (як приклад, обмін презентаціями створеними самими вчителями);
  • корисних порад батькам, які цікавляться освітою своїх дітей.

Висновок

Досвід колег, викладачів та майстрів виробничого навчання професійних училищ дозволяє впевнено йти до переконання в тому, що спільна робота педагога і учнів в рамках блогу, над загальними онлайн-документами – коли потрібно спілкуватися, реагувати на питання інших або формулювати їх самому – допомагає не тільки досягненню цілей суто освітніх, а й сприяє оптимізації мікроклімату в класному колективі, покращує – і спрощує – взаєморозуміння між вчителем і учнями.

Блог викладача спеціальних дисциплін Олени Анатолієвни Дарчик https://darchykolena.blogspot.com/ - створений в якості супроводу уроків для учнів ДПТНЗ «Ковельське ПТУ» і для колег викладачів і майстрів виробничого навчання, кому цікавий досвід використання блогу в роботі педагога.

Основний функціонал цього освітнього ресурсу –розширення освітнього простору учнів, організація елементів дистанційного навчання за допомогою розміщення в ньому додаткових матеріалів до уроків спецтехнологія слюсарної справи, використання нових форм контролю і оцінки. 

Використання педагогами спілкування через більш звичні учням соціальні сервіси, наприклад, Facebook дозволяє так чи інакше включити в сферу їх уваги освітній контент власного виробництва. І вже знаходяться діти, які захоплюються блогом, активно читають його, коментують, пропонують свої ідеї…

У перспективі спільна блоготворчість і оволодіння новими формами взаємодії в освітньому процесі на основі сучасних інтернет-технологій.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ЗАСЛУГОВУЄ НА УВАГУ