План уроку виробничого
навчання на тему; «Складання роз'ємних з'єднань»
Підготувала: Дарчик Олена Анатоліївна
майстер виробничого навчання
ТЕМА №6: «Слюсарно-складальні роботи. Складання роз'ємних з'єднань». Вправи по складанню редуктора Ц2УН.
Годин на тему 6
Навчальна: закріпити
теоретичні знання про слюсарно-складальні роботи та про складання роз'ємних
з'єднань. Навчити учнів складати редуктор Ц2УН з дотриманням правил охорони
праці.
Розвиваюча: розвивати
навички точності рухів та вміння приймати рішення по підбиранню інструментів при виконанні складальних робіт
Виховна: сприяти
вихованню в учнів сумлінного ставлення до праці, точності і акуратності у
роботі, дбайливе ставлення до матеріалів, інструменту, формувати навички і
бажання працювати за обраною професією, інтересу виконання складальних робіт із
застосуванням передових прийомів і методів праці, відповідального ставлення до
дотримання правил охорони праці.
Методична мета: активізація технічного
мислення, шляхом використання інтерактивних методів навчання на заняттях
професійно-практичної підготовки.
Тип уроку: засвоєння нових
знань, вмінь і навичок.
Місце проведення уроку: слюсарна
майстерня.
Оснащення уроку: комп‘ютер, проектор, презентація, інструмент та
обладнання.
Інструмент та обладнання
КМЗ
|
Од
вим.
|
К-ть
|
Назва
|
Учнівські
робочі місця
|
Шт..
|
20
|
Верстат
слюсарний
|
Обладнання,
пристрої
|
Шт.
|
20
|
Лещата
|
Інструмент
|
Шт..
|
20
|
Набір гайкових
ключів
|
Індивідуальні
засоби захисту
|
Шт.
|
5
|
Спецодяг
|
Креслення,
карти технологічного процесу
|
шт
|
14
|
Креслення,
карти технологічні
|
Особистий
інструмент майстра
|
Інструмент для
виконання складальних робіт (набір гайкових ключів)
|
Хід уроку
І. Організаційна частина -
3-5хв. (рапорт чергового, готовність учнів до уроку,
перевірка зовнішнього виду та спецодягу
учнів).
ІІ. Вступний інструктаж - 35-40хв. (актуалізація теоретичних знань учнів з предметів загально професійної
підготовки). Повідомлення учням теми
та мети уроку: « Слюсарно-складальні роботи. Складання роз'ємних
з'єднань». Вправи по складанню редуктора Ц2УН.
Навчальна мета уроку - закріпити теоретичні знання про складання
роз'ємних з'єднань, навчити учнів вправам по складанню редуктора Ц2УН
з дотриманням
правил охорони праці.
Мотивація навчання – майстер
наголошує , що учням необхідно навчитися якісно виконувати слюсарні операції,
щоб потім застосовувати ці навички на підприємстві
під час ремонту техніки, автомобілів. Крім того, ці навички знадобляться і в
повсякденному житті.
(Розповідь майстра)
На попередніх заняттях ви отримали знання
і практичні навички з виконання слюсарних робіт, виконували комплексні роботи.
Назвіть, які слюсарні операції ви знаєте? (Учні
відповідають:розмічання,просторова розмітка, рубання в лещатах та на плиті,
правка металу, гнуття, різання, обпилювання, свердління, зенкування,
розвертання, нарізання різьби, розпилювання, припасування, шабрування, притирка)
Сьогодні ж ми приступаємо до наступної теми. Для цього ми
розглянемо будову, навчимося розбирати і складати редуктор Ц2УН. Але спочатку
давайте вияснимо слідуючі питання:
1.
Для чого служать зубчасті редуктори?
2.
Яка основна характеристика редуктора?
3.
Які бувають зубчасті передачі, що
виступають основною деталлю редуктора?
Отож, поїхали!
Зубчасті редуктори використовують в
приводах різних машин. Вони служать для зміни частоти обертання і обертового
моменту. Високу частоту обертання електродвигуна необхідно зменшити. Це і
робить редуктор.
Ось
сам редуктор.
А ось він в зчепленні з двигуном.
Основною характеристикою
редуктора, є передатне число. Воно
дорівнює відношенню частоти обертання на вході до частоти обертання на виході.
Обертовий момент зростає в передатне число разів. Головною деталлю редуктора є зубчаста передача.
Для передачі руху між
паралельними валами використовують циліндричні зубчасті передачі, які в свою
чергу бувають прямозубі.
Якщо вісь нахилити, то
косозубі. Косозубі передачі працюють плавніше,але в них з'являється осьова
сила, що негативно впливає на підшипники.
Щоб позбутися цього недоліку,
використовують подвійні із дзеркальним кутом нахилу зуба. Такі передачі
називають шевронними.
Циліндричні передачі бувають із
зовнішнім і внутрішнім зчепленням. На основі передач із внутрішнім зчепленням,
виготовляють, так звані планетарні передачі, які використовують в
машинобудуванні і авіабудуванні. Вони більш компактні.
Ще є конічні зубчасті передачі,
черв'ячні.
В залежності від кількості і розташування
передач, можна конструювати редуктори різних типів.
Конструкції редукторів відображають за допомогою кінематичних схем.
Найпростішим типом редуктора є
одноступеневий циліндричний редуктор. На валах за допомогою шпонок кріпляться
зубчасті колеса
.
Для запобігання витікання масла з
підшипників, встановлюються маслозахисні кільця.
Підшипники кочення необхідні для
зменшення тертя при обертанні. Підшипники притиснуті наскрізними кришками, а в
кришки вкладають захисні манжети.
Зібрану
передачу монтують в корпусі. Глухі кришки довершують фіксацію валів.
Редуктор накривають кришкою.
Кришку фіксують спочатку штифтами, а
потім прикручують болтами.
Зверху корпус оснащений
оглядовим вікном і пробкою для заливання масла.
Для більшої наочності давайте
подивимось відео, де наш учень виконує роботу по розбиранню редуктора. Посилання:
Перед тим, як отримати
технологічні карти складання редуктора і
приступити до самостійної роботи, пригадайте, які види гайкових ключів
ви знаєте, так як саме ці інструменти
будуть вам необхідні для праці. (учні
відповідають:ключ торцовий з викруткою,ключ гайковий комбінований, торцовий з
зовнішнім квадратом,гайковий комбінований, ключ накидний односторонній, ключ
спеціальний, розсувний, накидний односторонній, ключі з відкритим зевом
двосторонні).
ІІІ.
Поточні інструктажі:
1.обхід робочих
місць учнів;
а) організація
робочого місця;
б) дотримання
правил техніки безпеки;
в) послідовність
виконання технологічного процесу клепання;
2. Додатковий інструктаж при виявленні
типових помилок які допускають учні під час самостійної роботи;
3.
Допомога учням у виправленні помилок.
ІV. Заключний інструктаж:
а) перевірити роботи учнів;
б) оголосити
оцінки, мотивувати їх і виставити в журнал виробничого навчання;
в) відзначити кращі роботи;
г) зробити
аналіз типових помилок, їх причини,
способи усунення і виправлення;
д) аналіз
дотримання правил охорони праці;
ж) оголосити тему наступного уроку;
і) прибрати робочі місця та майстерню.
Робота виконана фахово,творчо,цікаво. Виконавець зуміла широко розкрити тему складання.
ОтветитьУдалить