пятница, 28 февраля 2020 г.

Складання роз'ємних з'єднань

План уроку виробничого навчання на тему; «Складання роз'ємних  з'єднань» 


Підготувала: Дарчик Олена Анатоліївна  
майстер виробничого навчання

ТЕМА №6: «Слюсарно-складальні роботи. Складання роз'ємних                 з'єднань». Вправи по складанню редуктора Ц2УН.
Годин на тему 6


Мета уроку
Навчальна: закріпити теоретичні знання про слюсарно-складальні роботи та про складання роз'ємних з'єднань. Навчити учнів складати редуктор Ц2УН з дотриманням правил охорони праці.
Розвиваюча: розвивати навички точності рухів та вміння приймати рішення по підбиранню  інструментів при виконанні складальних робіт
Виховна: сприяти вихованню в учнів сумлінного ставлення до праці, точності і акуратності у роботі, дбайливе ставлення до матеріалів, інструменту, формувати навички і бажання працювати за обраною професією, інтересу виконання складальних робіт із застосуванням передових прийомів і методів праці, відповідального ставлення до дотримання правил охорони праці.
Методична мета: активізація технічного мислення, шляхом використання інтерактивних методів навчання на заняттях професійно-практичної підготовки.
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь і навичок.
Місце проведення уроку: слюсарна майстерня.
Оснащення уроку: комп‘ютер, проектор, презентація, інструмент та обладнання.

Інструмент  та обладнання
КМЗ
Од
вим.
К-ть
Назва
Учнівські робочі місця
Шт..
20
Верстат слюсарний
Обладнання, пристрої
Шт.
20
Лещата
Інструмент
Шт..
20
Набір гайкових ключів
Індивідуальні засоби захисту
Шт.
5

Спецодяг
Креслення, карти технологічного процесу
шт
14
Креслення, карти технологічні
Особистий інструмент майстра


Інструмент для виконання складальних робіт (набір гайкових ключів)


Хід уроку
І. Організаційна частина - 3-5хв.  (рапорт чергового, готовність учнів до уроку, перевірка зовнішнього виду та спецодягу учнів).
ІІ. Вступний інструктаж  - 35-40хв. (актуалізація теоретичних знань учнів з предметів загально професійної підготовки). Повідомлення   учням теми  та мети уроку: « Слюсарно-складальні роботи. Складання роз'ємних з'єднань». Вправи по складанню редуктора Ц2УН.
Навчальна  мета уроку       - закріпити теоретичні знання про складання роз'ємних з'єднань, навчити учнів вправам по складанню редуктора Ц2УН
з дотриманням правил охорони праці.
 Мотивація навчання – майстер наголошує , що учням необхідно навчитися якісно виконувати слюсарні операції, щоб потім застосовувати ці навички  на підприємстві під час ремонту техніки, автомобілів. Крім того, ці навички знадобляться і в повсякденному житті.
(Розповідь майстра)
      На попередніх заняттях ви отримали знання і практичні навички з виконання слюсарних робіт, виконували комплексні роботи. Назвіть, які слюсарні операції ви знаєте? (Учні відповідають:розмічання,просторова розмітка, рубання в лещатах та на плиті, правка металу, гнуття, різання, обпилювання, свердління, зенкування, розвертання, нарізання різьби, розпилювання, припасування, шабрування, притирка)
       Сьогодні ж ми приступаємо до наступної теми. Для цього ми розглянемо будову, навчимося розбирати і складати редуктор Ц2УН. Але спочатку давайте вияснимо слідуючі питання:
1.     Для чого служать зубчасті редуктори?
2.     Яка основна характеристика редуктора?
3.     Які бувають зубчасті передачі, що виступають  основною деталлю редуктора?
Отож, поїхали!
        Зубчасті редуктори використовують в приводах різних машин. Вони служать для зміни частоти обертання і обертового моменту. Високу частоту обертання електродвигуна необхідно зменшити. Це і робить редуктор.
        Ось сам редуктор.


       А ось він в зчепленні з двигуном.


       Основною характеристикою редуктора, є передатне  число. Воно дорівнює відношенню частоти обертання на вході до частоти обертання на виході. Обертовий момент зростає в передатне число разів. Головною деталлю редуктора є  зубчаста передача.
       Для передачі руху між паралельними валами використовують циліндричні зубчасті передачі, які в свою чергу бувають прямозубі.


       Якщо вісь нахилити, то косозубі. Косозубі передачі працюють плавніше,але в них з'являється осьова сила, що негативно впливає на підшипники. 

       Щоб позбутися цього недоліку, використовують подвійні із дзеркальним кутом нахилу зуба. Такі передачі називають шевронними.


       Циліндричні передачі бувають із зовнішнім і внутрішнім зчепленням. На основі передач із внутрішнім зчепленням, виготовляють, так звані планетарні передачі, які використовують в машинобудуванні і авіабудуванні. Вони більш компактні.


       Ще є конічні зубчасті передачі, черв'ячні.



    В залежності від кількості і розташування передач, можна конструювати редуктори різних типів.


       Конструкції редукторів відображають за допомогою кінематичних схем.


       Найпростішим типом редуктора є одноступеневий циліндричний редуктор. На валах за допомогою шпонок кріпляться зубчасті колеса
.

       Для запобігання витікання масла з підшипників, встановлюються маслозахисні кільця.


       Підшипники кочення необхідні для зменшення тертя при обертанні. Підшипники притиснуті наскрізними кришками, а в кришки вкладають захисні манжети.


       Зібрану передачу монтують в корпусі. Глухі кришки довершують фіксацію валів. 


        Редуктор накривають кришкою.



       Кришку фіксують спочатку штифтами, а потім  прикручують болтами.
Зверху корпус оснащений оглядовим вікном і пробкою для заливання масла.




       Для більшої наочності давайте подивимось відео, де наш учень виконує роботу по розбиранню редуктора. Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=a7QYeO58a8o&feature=emb_logo

       Перед тим, як отримати технологічні карти складання редуктора і   приступити до самостійної роботи, пригадайте, які види гайкових ключів ви  знаєте, так як саме ці інструменти будуть вам необхідні для праці. (учні відповідають:ключ торцовий з викруткою,ключ гайковий комбінований, торцовий з зовнішнім квадратом,гайковий комбінований, ключ накидний односторонній, ключ спеціальний, розсувний, накидний односторонній, ключі з відкритим зевом двосторонні).

    ІІІ.  Поточні інструктажі:
1.обхід робочих місць учнів;
а) організація робочого місця;
б) дотримання правил техніки безпеки;
в) послідовність виконання технологічного процесу клепання;
       2. Додатковий інструктаж при виявленні типових помилок які допускають учні під час самостійної роботи;
       3.   Допомога учням у виправленні помилок.

ІV. Заключний інструктаж:
а) перевірити роботи учнів;
б) оголосити оцінки,  мотивувати їх  і виставити в журнал виробничого навчання;
в) відзначити кращі роботи;
г) зробити аналіз типових помилок, їх причини,  способи усунення і виправлення;
д)  аналіз дотримання правил охорони праці;
ж) оголосити тему наступного уроку;
і) прибрати робочі місця та майстерню.






















1 комментарий:

  1. Робота виконана фахово,творчо,цікаво. Виконавець зуміла широко розкрити тему складання.

    ОтветитьУдалить

ЗАСЛУГОВУЄ НА УВАГУ